"Winter Cup 2012

Winter Cup 2012

Vo štvrtok 22.3.2012 po obede sme vyrazili na prvý tohtoročný pretek Winter Cup na Lijak do Slovinska. V zložení Vrabec, Ja, Maroš a Maťo. Do kempu prichádzame v piatok okolo 6:00 ráno, dospávame cestu a tešíme sa na lietanie. Prvý deň fúka silnejší JZ až Z vietor, letím po hrebeni smerom na východ cca 10km no naspäť sa vrátiť nedá kvôli silnému protivetru  a tak len vyletúvam nad dolinu a pristávam. Po chvíli sadá pri mne aj Maťo. Peter s Marošom to otočili skorej, pretlačili sa naspäť a pristávajú v kempe.

24.3.2012 - Máme prvý súťažný deň zrána sú na oblohe nejiaké ciri a slnko presvitá len sem-tam. Na štarte to už nevyzerá až tak zle a task commite vypisuje 47km dlhý task cez 7 otočných bodov z cieľom na pristávačke. Vzdušný štart je v 1000m kružnici 4km od štartu. Zo začiatku sme trochu zaváhali na štarte a prvý piloti už vyletúvajú na trať keď mi len stúpame v štartovnom cilindri. A tak sme celý task ťahali za kratší koniec. Podmienky sú však dobré a snažíme sa dohnať čo sa dá. Na tretí otočák ktorý je nad dolinou  vyletúvam od hrebeňa z malou výškou. A tak pri návrate k hrebeňu skoro pristávam  na lúkach v doline, naštasie aj keď zo zdržaním darí sa mi opäť nastúpať a letím na další otočák, ktorý je dedina položená mierna za hrebeňom. Potom zase letíme nad dolinu ktorá už celkom funguje po další otočák. Po jeho dosiahnutí letíme rovno po doline smerom na západ po predposledný otočák, keď sme na 2/3 cesty k nemu mám už malú výšku, po doline už nenachádzam stupák a pristávam na pristávačke. Maroš a Vrabec  doletúvajú o 300m vyžšie a naberajú výšku, obletúvajú aj predposledný otočák no k poslednému to majú ešte cca 1,5-2km ktorý sa im už nedarí doletieť a pristávajú. Naozaj nechýbalo veľa a mohli byť v cieli. Dnešný task letelo 47 pilotov z toho až 21 bolo v cieli... Dúfam že ešte budeme mať šancu zabojovať ďalšie dni ;) Dnešný 2.task bol zrušený pre silný SV vietor. A tak volíme náhradnú variantu a ideme pozrieť k neďalekému Jadranskému moru. Foto pridáme nejskôr. Video z 1. TASK-u najdete TU. Výsledky-TASK1

26.3.2012 Prebúdzame sa do krásneho jasného rána a všetko nasvedčuje tomu že dnes to bude deň-D. Keď vyrážame na kopec tvoria sa už prvé kumulky. Na štarte vypisuje task commite 75km dlhý task cez 6 otočákov. Fúka južný vietor do 5m/s , vo výške okolo 1500m fúka presne opačne sever  a mraky sa valia zo zadu. Stupáky sú dosť silné a ucelené, po chvíle sa už ocitáme vo výške okolo 2300m.n.m a čakáme na vzdušný štart. Štartujem z dobrej pozície a takmer po tretí otočák sa držím v prvej päťke. Potom sa dosť zdržiavam a z malou výškou hľadám stupák, dvíham sa skoro od zeme. Doletúvam vzdialený otočák ktorý je položený dosť vysoko na náhornej planine za hrebeňom, ďalej letíme naspäť po hrebeni nabrať výšku pred otočákom vzdialeným nad dolinou z ktorého letíme rovno do cieľa. Maroš sa udržal s prvou skupinou pilotov a doletúva 7minút predomnou. Peter si vybral dnes smolu a už od zamotaných šnúr  ktoré si zachytil o drôt na štarte a problémov z nastúpaním do štartovej pozície sa mu moc nedarilo. Nakoniec však doletel aj on do cieľa a nechal aj napriek tažkostiam  za sebou takmer polovičku štartového poľa. Video z 2. TASKU-u nájdete TU. Výskedky-TASK 2

27.3.2012 Ráno sú na oblohe nejake cirry. Ale inak to vyzerá opäť na letový deň a poslednú možnosť zabojovať o čo najlepšie umiestnenie. Vypísanú máme 72km trať cez 6 otočných bodov. Stupáky sú slabšie a preto štartujeme hneď po otvorení okna a trepezlivo nastúpavame výšku na vlet do štartového cilindra. Ktorý je nad dolinou 4km od štartu.  Dnes to vyzerá že bude treba aj taktizovať a nebude to len o speede. Nakoľko sa tu lieta fakt rýchlo a kto do toho netlačí, po chvílke už za chrbtom nemá nikoho. Prvý otočák je napravo od štartu cca 6km potom zase na hrebeň nabrať výšku a obletieť jazero vpredu nad dolinou. Prvý piloti to riskujú s menšou výškou a naspäť pod hrebeň doletúvajú nízko a niektorý tam aj končia. Ďalej nasleduje najťažší a dosť riskantný úsek trate, otočný bod dedina Lokve ktorá je  3,6 km za hrebeňom na náhornej planine ktorá má výšku okolo 900m.n.m A takmer celá je zalesnená. Dostup máme max 1500m.n.m takže dlho váham či tam letieť. Pokúšam sa ešte dostúpať čo to dá a letím tam. Zdá sa mi že som dosť nízko a spolieham že tam bude stupák, keď vidím ostatných ktorý sú ešte nižšie ako ja a žiadne miesto na pristátie, myslím si, že tiež im nie je všetko jedno. Bolo to fakt nebezpečné nakoľko fúka dosť silný vietor z juhozápadu a cesta ponad rovné lesy zase naspäť na hrebeň naháňa strach a z polkou speedu a tepom 220 letím a dúfam že to vydá. Naštastie to bez väčších problémov vyletúvam, nastúpavam na hrebni a zostáva druhá polka traťe ktorá je ponad dolinu, vyzerá to však že to bude ťažké, priam nemožné doletieť do cieľa proti vetru po doline ktorá už nie je dostatočne termicky aktívna. A tak skoro na doklz letíme po otočák nad dolinou pred ktorým končím asi 2,5km a márnou snahou nastúpať v slabých stupákoch ktorý majú veľký znos. Ostatný ktorý ho doleteli tiež končia po doline smerom k dalšiemu otočáku. Dnes to bolo fakt náročné, no preteky nám dali veľa a  naozaj veľa sme sa naučili od tých skúsenejších a získali lepší rozhľad ako sa lieta na pretekoch kde konkurenciu tvoria piloti svetovej špičky. Výsledky-TASK 3, Overall after 3task


 

"Náučné video o paraglidingu LAA ČR - pre podporu bezpečnosti

Letecká amatérska asociácia ČR vytvorila nový film pre podporu bezpečnosti z názvom "Paragliding bezpečně". Je určený všetkým pilotom a takisto aj adeptom a priaznivcom tohoto športu.

 


"Kalendár Slovenských paraglidingových pretekov pre rok 2012

Športová komisia zväzu PG LAA SR zostavila kalendár Slovenských paraglidingových pretekov pre rok 2012. Na organizovanie kôl Slovenského pohára v paraglidingu bolo podaných 5 návrhov z ktorých boli všetky schválené. Na organizovanie MSR boli 4. návrhy 1- Donovaly/Chopok,  2- Sľubica,  3- spolu s MČR, 4- Rumunsko, pri variantach 3 a 4 vznikali určité organizačné problémy. Nakoniec bola schválená varianta 2- Sľubica.

Kalendár Sovenských paraglidingových pretekov 2012

Propozície MSR 2012 ( 7. PerfectFly Cup Open )

 

" Demo padáky AirDesign RISE EN-B vo veľkosti M k dispozícií na odskúšanie!

Demo padáky AirDesign RISE EN-B

Ak práve rozmýšľaš nad kúpou nového krídla a nevieš sa rozhodnúť, využi možnosť vyskúšať si padák o ktorý máš záujem prostredníctvom našej Školy paraglidingu PerfectFly Banská Bystrica. Momentálne máme na odskúšanie skvelý EN-B padák AirDesign RISE vo veľkosti M (85-105kg). Miesto a termín si dohodneme. Ak máš záujem o vyskúšanie RISE-u neváhaj nás kontaktovať ;)


 


"Paragliding World Cup Superfinal- Mexico Valle de Bravo 2011

Najprestížnejší paraglidingový pretek World Cup Superfinal je v plnom prúde, zúčastnených je 117 najlepších pretekárov z celého sveta, ako iste viete lieta sa len na certifikovaných padákoch, opäť je to "závod dvoch značiek" v štartovej listine dominujú padáky GIN Boomerang X 37 padákov, Ozone Enzo 35 padákov, Niviuk Icepeak 6 12 padákov, sem tam Swing Core 2. Český pretekári lietajú na padákoch Axis Venus 3 okrem Peti Slivovej ktorá lieta na GIN Boomerang X priebežne je v ženskej kategórii na prvom mieste, k čomu jej samozrejme blahoželáme a držíme palce aby sa jej darilo aj naďalej, bohužiaľ musím konštatovať že ostatným českým pretekárom sa zatiaľ veľmi nedarí, na Venusoch 3 to v silnej konkurencii modernejších krídel majú naozaj ťažké. Za zmienku však stojí Rakúsky pilot a konštruktér firmy AirDesign Stephan Stieglair ktorý je s padákom AirDesign PURE v priebežnom poradí na 43 mieste, čo je vzhľadom k silnej konkurencii lietajúcej na najmodernejších dvoj a dva a pol raďákoch naozaj ucti hodný výsledok.

Aktuálne dianie môžete sledovať na stránke www.paraglidingworldcup.org

Pekné videá od Philippe Broers nájdete TU

Paragliding World Cup Superfinal- Mexico Valle de Bravo 2011


 

"NIVIUK Icepeak 6

Niviuk Icepeak 6

Novinka od Niviuku Icepeak 6 vyšiel prednedávnom na trh. Ako všetci vieme časy v našom športe sa menia. Nové pravidlo ktoré dovoľuje lietať na súťažiach len na krídlach s certifikáciou, donútilo konštruktérov nasmerovať všetko úsilie vytvoriť na základe prechádzajúcich skúseností zo závodných krídel, krídlo ktoré bude mať TOP výkon, no pri zachovaní bezpečnosti EN-D certifikácie. Ide o čisto dvojradovú koncepciu. Icepeak 6 má dĺžku šnúr len neuveriteľných 197m :o). To ako sa Icepeak 6 popasuje zo svojimi konkurentmi uvidíme na Word Cup Superfinal 2012, ktoré sa bude konať v termíne 24.1. - 4.2.2012 vo Valle de Bravo v Mexiku. Video si môžete pozrieť - TU.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Čítaj viac...


 
<< Začiatok < Dozadu 1 2 3 4 5 6 Dopredu > Koniec >>

Stránka 5 z 6
Joomla SEO powered by JoomSEF